Ons VvE Beheer
Uw persoonlijke VvE Beheerder!
 

Financieel- en administratief beheer

Financieel VvE beheer omvat diverse verantwoordelijkheden. Dit omvat het gezamenlijk bepalen van de maandelijkse contributie, het balanceren van inkomsten en uitgaven, en het opstellen van een financieel plan dat een reservefonds bevat voor toekomstig onderhoud. Daarnaast is het verplicht om jaarlijks een jaarrekening en begroting op te stellen. Om onnodige administratieve rompslomp en onaangename financiële verrassingen te voorkomen, is het raadzaam om het financiële beheer van de VvE zorgvuldig uit te besteden. Dit bespaart veel werk en biedt de zekerheid dat alles correct wordt afgehandeld.


Vraag nu vrijblijvend een offerte aan



Welke taken vallen onder VvE administratie? VvE administratie omvat verschillende belangrijke taken, waaronder:

  • Het starten van een nieuwe Vereniging van Eigenaren of het overnemen van een bestaande.
  • Het registreren van de VvE bij de Kamer van Koophandel.
  • Het openen van een nieuwe bankrekening voor de VvE of het overnemen van een bestaande.
  • Het organiseren van de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering.
  • Het adviseren over de wettelijk vereiste hoogte van de VvE-bijdrage, met instemming van de eigenaren.
  • Het beheren van de ledenadministratie en het verzorgen van correspondentie namens de Vereniging.
  • Het regelen van de juiste verzekeringen en het waarborgen van voldoende dekking voor het gebouw of complex tegen mogelijke schade.

Welke taken vallen onder VvE financieel beheer? Financieel beheer omvat diverse taken, zoals:

  • Het afstemmen van de maandelijkse bijdragen (waarbij wij adviseren).
  • Het innen van de verschuldigde bijdragen van de eigenaren.
  • Het identificeren en bewaken van achterstallige betalingen.
  • Het beheren en administreren van de bankrekening(en) van de VvE.
  • Het betalen van alle gezamenlijke kosten en uitgaven namens de VvE, na goedkeuring van het bestuur.
  • Het opstellen van de jaarstukken voor het afgelopen boekjaar, inclusief exploitatierekening en balans.
  • Het opstellen van een conceptbegroting.
  • Het verstrekken van de jaarstukken aan de kascontrolecommissie en het verstrekken van aanvullende informatie indien nodig.




Technisch beheer

Het technisch beheer van een VvE omvat het regelmatig onderhouden van de gemeenschappelijke delen van het gebouw en het snel en efficiënt oplossen van schade, zoals lekkages of verstoppingen. Dit vereist vaak technische expertise, evenals het bieden van snelle hulp bij noodgevallen en het uitvoeren van bijkomende financiële taken, zoals het opvragen van offertes en het verwerken van betalingen. Het opstellen van een meerjarenonderhoudsplan (MJOP) is ook verstandig om een overzicht te krijgen van de verwachte kosten op lange termijn.

Door het technisch beheer van de VvE uit te besteden, bespaart u tijd en ongemak. In geval van schade kunnen we snel de juiste professionals inschakelen en tevens de financiële afhandeling regelen.
 


Welke taken vallen onder technisch beheer van een VvE? Het technisch beheer omvat verschillende verantwoordelijkheden, zoals:

  • Het aannemen van onderhoudswerkzaamheden of het ontvangen van meldingen van schade.
  • Het verkrijgen van offertes in overleg met het bestuur of de adviescommissie.
  • Het uitbesteden van werkzaamheden nadat ze zijn goedgekeurd door het bestuur of de Algemene Ledenvergadering.
  • Het laten controleren van uitgevoerde werkzaamheden door een bouwkundige (tegen een uurtarief).
  • Het afhandelen van schadegevallen of onderhoudswerkzaamheden.
  • Het afhandelen van schadegevallen met de verzekeraar van het pand.
Vraag nu vrijblijvend een offerte